Soluționarea alternativă a litigiilor (ADR) pentru cetățenii UE
În calitate de utilizator, aveți posibilitatea de a contacta autoritatea ADR locală cu privire la o dispută pe care nu ați reușit să o rezolvați direct cu noi.
Ce este ADR?
ADR este o procedură de soluționare extrajudiciară a litigiilor legate de obligațiile contractuale care decurg din contractele de vânzare sau de servicii între un comerciant stabilit în UE și un consumator cu reședința în UE. Organismul de soluționare a litigiilor fie va propune o soluție, fie va reuni părțile pentru a facilita o soluție convenită de comun acord.
Organismul SAL este o parte neutră (de exemplu, conciliator, mediator, arbitru sau comisie de apel) pe care o vom folosi pentru a soluționa un litigiu în cazul în care consumatorul decide să caute o soluționare extrajudiciară a litigiului. Procedura SAL este ieftină, ușoară și rapidă și, prin urmare, este benefică atât pentru consumatori, cât și pentru comercianți, care pot evita costurile judiciare și procedurile judiciare îndelungate.
Cum pot depune o plângere în cadrul procedurii ADR?
Dacă doriți să depuneți o plângere, vă rugăm să contactați autoritatea națională SAL, care este listată. Această autoritate SAL va putea, de asemenea, să răspundă la toate întrebările dumneavoastră legate de acest proces.
Faceți clic aici pentru site-ul online de soluționare a litigiilor al Comisiei Europene.